Po co te marketingi?!

W 2019 roku, zdaje się, że już nikt nie twierdzi, że marketing jest nie potrzebny. W dobrych czasach dla biznesu i rosnącej konkurencji firma, która nie komunikuje światu w czym może mu pomóc znacznie utrudnia sobie sprzedaż. Marketing w ostatnich latach ewoluował, dawniej był kojarzony z drogimi reklamami i bilbordami, przeznaczonymi dla dużych graczy, na świadomość, że dzisiaj każdy przedsiębiorca może chwycić za telefon i w ciągu kilku minut napisać lub nagrać opowieść o swojej firmie i opublikować ją w swoich mediach społecznościowych i to już możemy nazwać marketingiem.

Prowadzisz małą firmę i nie chcesz wydawać wielkich kwot na marketing? Nie rób tego. Skup się na sprzedaży. Ułatw ją sobie jednak uwiarygadniając swoją działalność, niech Twoi znajomi dowiedzą się czym się zajmujesz.

Co chcesz osiągnąć?

Podstawowym problemem przedsiębiorców jest to, że nie wiedzą oni co chcą osiągnąć. Pytając się najczęstszą odpowiedzią jest „zwiększenie sprzedaży”. To jest oczywiste. Nie zadają oni sobie jednak pytanie co będzie dla nich sukcesem i osiągnieciem celu. Dla pizzerii podstawowym celem jest obsłużenie minimum 300 klientów miesięcznie, żeby opłacić swoje zobowiązania. Dla mikro firmy tworzącej aplikacje komputerowe sukcesem będzie pozyskanie 10 osób, które tylko zapytają o ofertę w ciągu miesiąca, aby z nich zdobyć jeden projekt kwartalnie. Wykorzystywane narzędzia powinny być dopasowane do celu, specyfiki branży oraz możliwości. Prawdopodobnie najczęstszym błędem jest inwestycja czasu i środków w medium, które nie dociera do klientów. 

Marketing nie zastąpi sprzedaży.

Określenie celu również pomaga w zorientowaniu się czego tak naprawdę oczekujesz od działań marketingowych oraz pomoże Ci mierzyć czy ten cel osiągasz. Nie myśl jednak o marketingu w ten sposób, że będziesz dodawał posty na fanpage lub zapłacisz agencji marketingowej, aby to robiła i dzięki temu nagle zaczniesz zarabiać. Marketing i sprzedaż to pojęcia komplementarne, dobrze prowadzony fanpage może wygenerować Ci kontakty do osób zainteresowanych Twoimi produktami, jednak pieniądze pojawią się na koncie dopiero po tym jak je sprzedasz.