Internetowy niezbędnik małej lokalnej firmy

Cześć, jeśli czytasz ten artykuł to być może szukasz sposobu jak rozpromować swój biznes. Szczególnie, gdy Twoja firma świadczy usługi na małą skalę, a sam nie chcesz przeznaczać dużej ilości pieniędzy na reklamowanie się w lokalnych mediach, które niekoniecznie dotrą do Twoich klientów. 

Zacznij od podstaw

Prowadząc usługi skierowane do lokalnej społeczności (na przykład w obrębie jednego miasta lub kilku okolicznych miejscowości) wiele tracisz jeżeli nie pozwolisz się wyszukać swoim klientom. 

Utwórz wizytówkę Google

Jest to najbardziej podstawowy sposób na pokazanie informacji o firmie. Gdy utworzysz wizytówkę klienci wyszukując Twoje usługi będą mogli natrafić na Twoją firmę! Może sam kiedyś szukałeś szewca wpisując w wyszukiwarkę frazę: “zakład szewski” podając nazwę Twojej miejscowości. Jeżeli tak to pewnie później stałeś się klientem jednego z zakładów, które utworzyły wizytówki. Inne firmy bez tego są znacznie mniej widoczne. Firmy korzystające z narzędzia Google Moja Firma  pojawiają się na samej górze wyników wyszukiwania (przed stronami internetowymi) lub na mapie. 

To co jest niezwykle istotne, utworzenie wizytówki w Google Moja firma jest na razie całkowicie bezpłatne i nie jest czasochłonne. Jest to jednorazowa praca, która będzie owocować bardzo długo. 

Google Moja Firma posiada wiele ciekawych funkcji pomagających klientom w dotarciu do Twojej firmy. Między innymi pokazuje lokalizację firmy na mapie i pomaga wyszukiwać nie tylko firm a produkty lub usługi. Warto zadbać o to, aby była ona kompletna i aktualna. 

Media społecznościowe

Zależnie od tego czym się zajmujesz – część klientów będzie chciała wcześniej sprawdzić jakość Twoich usług lub dowiedzieć się czegoś o firmie. Warto pokazać się z najlepszej strony! Firma remontowo-budowlana pokazująca, że ostatnie zlecenia zostały wykonane na wysokim poziomie od razu wydaje się bardziej godna zaufania. Smakowite jedzenie na zdjęciach w restauracji zachęca do odwiedzenia lokalu. 

Social media warto mieć chociaż jako miejsce pokazania swojego portfolio. Pamiętaj, że jeżeli chcesz żeby pozyskiwały one dla Ciebie nowych klientów to dodanie raz na miesiąc zdjęcia prawdopodobnie nie wystarczy. Będziesz potrzebował konkretnego planu i większej ilości pracy. Nie wszystkie portale też mogą być odpowiednie dla Twojej firmy. Zastanów się kim jest Twój klient i gdzie przebywa. 

Zadbaj o opinie

Wydaje się, że dzisiaj już każdy szuka informacji w internecie. Nie chcesz żeby zainteresowane osoby wpisując nazwę Twojej firmy od razu zobaczyły komentarze rozżalonych klientów, które raczej nie zachęcają do skorzystania z oferty, prawda?

Nie jesteśmy w stanie ich wymazać, ale możemy swoim podejściem wpływać na klientów, aby chcieli pisać tylko te dobre rzeczy. Zadowolonych klientów, z którymi masz dobrą relację możesz niezobowiązująco poprosić o feedback. A jeśli już zdarzy się ta negatywna opinia to odpowiedz na nią w imieniu firmy, zachowaj spokój – nawet jeśli nie jest ona zasłużona. Zaproponuj jakieś rozwiązanie. Nawet jeśli komentarz nie zniknie to inni potencjalni klienci zobaczą, że chciałeś rozwiązać problem. 

A gdy już ogarniesz podstawy ii chcesz pójść o krok dalej…

Dwa słowa grozy: strategia marketingowa

Nie, to nie jest kilkunastostronicowy dokument przygotowany przez specjalistę, którego i tak nikt oprócz urzędów do wniosków nie potrzebuje. Strategia marketingowa to plan promocji Twojej firmy. Dzięki niej wiesz po co promujesz swoją firmę, do kogo kierujesz promocję i pomaga Ci wybrać najbardziej efektywne kanały promocji. A jest z czego wybierać. 

Dobra strategia marketingowa opisuje cel promocji, kim są odbiorcy (Twoi klienci), gdzie oni przebywają, a następnie łączy cel i narzędzia żeby w jak najefektywniejszy sposób dotrzeć z interesującym komunikatem do potencjalnych klientów. Strategia to temat na osobny artykuł, napiszę go niebawem… Zaglądnij tu za jakiś czas. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *